Na silnici dnes potkáte opravdu mnoho povozů na elektrický pohon. A to od koloběžek a kol, po automobily. Jejich jednou velkou nevýhodou je, že baterii musíte po určitých ujetých kilometrech nechat dobíjet. Pro elektromobilní auta se začínají, hlavně ve velkých městech, kde se převážně využívají dokovací stanice i u parkovacích míst. Což je výhodou, zaparkujete, jdete do práce, nakoupit nebo si něco vyřídit a než se vrátíte, máte baterii opět nabytou.
Otázkou ale je, jestli je to opravdu ekologický způsob ježdění. Elektřina, kterou se baterie dobíjí, totiž musí být někde vyrobena. A ne vždy je vyrobena ekologicky. Nejčastěji se u nás vyrábí elektřina ve spalovacích elektrárnách, které vydávají mnoho emisí, případně v elektrárnách jaderných, které po sobě zanechávají množství jaderného odpadu, který je po dlouhá léta nebezpečný lidem i zvířatům a musí se bezpečně skladovat. V okamžiku, kdy dojde k havárii v takové elektrárně, jde o opravdu velký problém na dlouhá desetiletí, stačí se podívat na Černobyl. Říkáte si, že i u nás se elektřina vyrábí ekologicky ze slunce. Ano, to je sice pravda, ale už jste se zamysleli nad tím, jak skončí pole kolektorů po tom, co doslouží? Opravdu věříte tomu, že zahraniční investoři, kteří zde tyto ohyzdnosti postavili, je následně i rozeberou a ekologicky zlikvidují?
Vraťme se k elektromobilům. Jsou to auta, které mohou mít kombinovaný pohon n elektřinu a klasický spalovací motor a přepnete si jednoduše do režimu jízdy, který vyhovuje momentálnímu způsobu jízdy. Dělají se už i vozy čistě na elektrický pohon, ovšem tam nastává problém, není-li kde včas dobít baterii. Proto jsou to vozy, které jsou stále ještě vhodné na použití převážně ve městech. Ale abychom je pouze nehanili, ve městech snižují množství výfukových plynů a často získávají výhody jako vyhrazená parkovací místa, jízdu po dálnici zdarma a podobně.