Podniková SEO platforma Botify oznámila na začátku tohoto týdne, že získala dvacet milionů dolarů z jejich série B, což je velice pěkný přírůstek, pokud vezmeme v potaz, že z prvního kola série A získali pouze sedm milionů dolarů. Společnost, která byla založena ve Francii v roce 2012 a vstoupila na americký trh v roce 2016, se umístila mezi podnikové SEO SaaS platformy, ale nabízí také profesionální služby.
Jako konkurent pro staré známé jako jsou BrightEdge, SEMrush, Conductor a spousta dalších v podnikových SEO službách, získala bezpochyby cenný kapitál, který posune společnost o pořádný kus dál. Krátce jsme si popovídali se zakladatelem společnosti a CEO Adrienem Menardem, abychom zjistili, na co je jeho společnost zaměřena v tomto kole.
Jak vůbec společnost Botify přistupuje k optimalizaci?
Menard: Přístup Botify k SEO je velice celistvý. A začíná především u rozdílných verzí webových stránek (AMP, počítačové zobrazení, mobilní zobrazení). Dnes, více než padesát procent všech stránek na podnikových webech není pořádně procházena internetovými vyhledávači, což vede ke ztraceným příležitostem, které by mohly přivést kvalifikované obecenstvo, obrat a také optimalizovanou uživatelskou zkušenost pro uživatele internetových vyhledávačů.
Také: enterprise SEO Platforms: A marketer’s guide
A to není jenom kvůli obsahu nebo optimalizaci klíčových slov, ale je to také výsledek toho, jak tyto stránky byly vytvořeny. Takže náš přístup začíná právě zde. Jakmile jsme prolezli celý web, naskládáme rozdílné data sety, mimo jiné také klientovy soubory Webserver log a API z web analytik a nebo z Google Search Console, abychom mohli shromáždit veškerá data, nástroje a diagnostiky k ovlivnění každého stádia procesu organického vyhledávání.
Jaký je vlastně typický profil zákazníka Botify?
Menard: Botify pracuje s každým typem podniku a byznysu od vydavatelů po mediální stránky, až k e-komerčním stránkám a agenturám. Budujeme Botify jako podnikovou platformu, abychom podpořili webové stránky s pokročilými SEO potřebami, jako jsou Expedia, Nike, a Home Depot.
Jaké rozdílnosti či funkce přináší Botify?
Menard: Jak jsem již zmínil, Botify je především celistvá SEO platforma. Pracujeme napřímo jak s agenturami, tak společnostmi. Věříme, že úspěšné SEO strategie optimalizují každé stádium SEO procesu od technického SEO po obsah, od hodnocení ke klíčovým slovům. Botify byl založen, aby poskytl postřehy ze všech stádií s cílem poskytnout co možná největší „návrat“ investice pro webové stránky společnosti.
Jsou tu nějaké metriky, které byste mohli sdílet se svými zákazníky o hodnocení či vylepšení?
Menard: Máme stovky úspěšných příběhů, ale jeden relevantní a nedávný příklad je prodejce, který používá Botify k analýze toho, jak mohou zlepšit jejich poměr procházení na jejich produktových stránkách. Identifikovali, že příčinou jejich nízkého poměru procházení bylo především neoptimalizované interní odkazování a zpoždění ve výkonu. Opravili to a výsledkem bylo, že Google objevil jemu neznámé stránky, které vedly až ke stodvacetiprocentnímu nárůstu v organickém provozu z vyhledávání a třiceti pěti procentní nárůst v obratu z organického vyhledávání.
Na co budou zisky ze série B použity?
Menard: Je tu více příležitostí a komplexností ve vyhledávání než kdy předtím (javascript, strukturovaná data, předně-mobilní indexování, rozpočet procházení apod.) a my jsme velice zapálení, co se týče zajištění, aby naše rozpětí nabídky produktů pokrývaly a očekávaly všechny oblasti. Použijeme tyto peníze, abychom investovali do dalších inovací v těchto oblastech. Také poroste náš tým předních expertů, abychom mohli zajistit úspěch pro všechny naše zákazníky a také expandovat naši globální stopu.